Followers

Monday 15 October 2012

indahnya bersahabat...........


bertali arus...dugaan tiba...menakung sebak air mata...namun x pernah pun setitis gugur berderai di pipi...tidak ditimpa...hidup sengsara suratan nasib yang melanda...menongkah badai bergelora diredah bersendirian...........
in life...we are not to want be suffer right???and, most of us...chose to live in comfort zone...means, there is nothing to worried or in other means, everythngs in life going smoothly.... BUT, 4 those yang dah pilih untuk berada di jalan ini....bersyukurlah,,...bukan kalian yang memilih...tapi, kalian adalah insan terpilih....yang terpilih olehNYA, untuk menginfakkan diri untuk agama....syukur alhamdulillah....kerana kita masih lagi berada di sini, dijalan ini....semoga, hari esok...kita masih lagi dipilih untuk terus berada bersama berjuang....bkn hanya untuk esok, malah, untuk selamanya....sedikit coretan doa ku pinjam dari seorang sahabat..
               >>Doaku, buatmu sahabat

Ya Allah jernihkan niatku.
Ya Allah, aku insan yang lemah memerlukan pertolongan makhluk setelah memohon dengan-Mu.
Ya Allah, kini aku berada jauh daripada keluarga tercinta.
Aku hanya berharap perhatian dari-Mu.
Namun, aku inginkan teman sebagai sahabat.
Saat aku diberjauhan dengan keluarga tercinta,
Aku ingin berdamping dengannya, agar aku kuat menghadapi dugaan dijalan-Mu.
Ya Allah, aku hanya hamba-Mu yang tidak sempurna dan serba kekurangan.
Maka itu,Ya Allah, Hadirkanlah seorang sahabat yang soleh untukku.
Seorang sahabat sebagai pelengkap akan kekuranganku.
Amien Ya Rabbal 'alamin.

Bersahabatlah kerana Allah SWT, kerana Allah SWT pemilik sekalian makhluk. Dialah yang menemukan kita dengan sahabat sejati kita..
  
SEMOGA PERSAHABATAN YANG DIBINA DI JALAN PERJUANGAN INI BERKEKALAN KE SYURGA.... AMIN.....

No comments:

Post a Comment